Kundehistorie: The Hub

Intelecom digitaliserer gjesteopplevelsen på The Hub
Intelecom digitaliserer gjesteopplevelsen på The Hub

Utfordringen

The Hub het tidligere Mr. Chip, og ligger på Kista i Stockholm. Dette var et veldholdt hotell, men var teknisk og designmessig utdatert. Hotellet skulle derfor gjennom en omfattende oppussing sommeren 2016. Samtidig ønsket man å forberdre,  effektivisere og digitalisere gjesteopplevelsen. Blant annet hadde hotellet et krav om at gjesten skulle kunne gå rett til rommet sitt uten å måtte sjekke inn etter ankomst, eller gå til resepsjonen for å få nøkkel.

Løsningen

Intelecom erstattet en rekke tekniske plattformer og systemer på hotellet, med moderne og effektiviserende teknologi. Det ble levert en helhetlig og integrert løsning som sørget for digitalisere, automatisere og forbedre gjesteopplevelsen. Leveransen inkluderte blant annet:

  • Utskiftning av eksisterende låssystem til en kodebasert løsning for adgang til rom
  • Eksisterende, lokalt PMS-system ble skiftet ut til en skybasert løsning
  • Utvikling og implementering av en løsning som gir gjestene mulighet til selvbetjening ifbm sitt oppholdt på hotellet, herunder en effektiv kioskløsning og mobil applikasjon
  • Det ble installert et klasseledende nettverk og trådløst nettverk
  • Hotellet fikk nytt IPTV-system på alle gjesterom og fellesområder
  • Oppgradering av spredenett til Cat. 6 standard

Utfallet

  • Gjesten har nå mulighet for et 100% selvbetjent opphold på The Hub. Innsjekk gjøres automatisk før ankomst, og gjesten kan ved ankomst gå direkte til sitt utdelte rom uten å gå via resepsjonen for å sjekke inn eller motta nøkkel. Før ankomst mottar gjesten sms og e-post ned romnummer og kode til sitt rommet. Alternativt kan også gjesten sjekke inn og få denne informasjonen via kiosker som står lett tilgjengelig ved ankomst. Utsjekk er automatisert, slik at gjesten kan forlate hotellet uten å måtte sjekke ut selv, eller gå til resepsjonen. Informasjon som er relevant for gjesten vil bli kommunisert via sms før, under og etter oppholdet.
  • Et sikkert og fremtidsrettet trådløstløst nettverk er integrert slik at gjesten kan surfe med høy hastighet over hele hotellet.
  • Gjesten har tilgang til en moderne IPTV løsningen hvor eget innhold kan streames rett på TV
  • Gjesten har anledning til å laste ned en mobil applikasjon hvor alt av booking, innsjekk, utsjekk, betaling med mer, kan administreres.
Dette er hva The Hub hadde å si

“Gjesteopplevelsen på The Hub har absolutt nådd et nytt nivå med den nye løsningen for online check-in og kodelåssystem. Sammen med en WIFI og TV-løsning som gjestene er meget godt fornøyd med, sparer resepsjonistene våre mye tid ved at gjester nå sjekker inn i selvbetjeningskioskene. Intelecom har lykkes med å levere en helhetsløsning til The Hub.”

Hanna Dahlèn, Hotel Manager

149 unique rooms
and 1 livingroom
Possibility of a
100% self-service stay

hotel-continental-logo
Clarion Collection No.13
Thon Hotels
Kystverket